Me & Him

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 3, 2011

Kematian Osama Bin Laden- Konspirasi US?

Assalamualaikum wbt to all!


Fuuhh lama betul aku tak hupdate belog kankankankaaannn?
Bukan apa uolls, aku sangat sibuk spending quality times dengan family aku, tu yang tak sempat tuh..gitteeww kan alasan.


Oklah back to the topic, aku ni takadelah sedih or terkejut sangat bila dapat tahu perihal Abang Osama mati ni
Sebab apa tau...sebab dia bukan laki aku pon...Ehhh apa aku ngarot ni....hurm okay...
sebab bagi aku, hidup lagi ke, dah meninggal ke Abang Osama kita ni, it can't make any difference to the American's perception on Islam.
Lagipun, aku sendiri masih meragui kewujudan Osama tu sendiri.
Kalau memang si Osama ni memang really wujud, memang nama dia Osama bin Laden, memang dia dilahirkan untuk berjihad ke jalan ALLAH- Okay, aku mungkin akan ada sedikit simpati or sedih atas kematian beliau.
Tapi masalahnya bila dah beribu-ribu orang komen tak kiralah baca kat Internet or kat dalam buku yang bahawasanya Osama ini hanyalah satu watak yang diwujudkan oleh US (dengan kerjasama seseorang lelaki yang sanggup berlakon menjadi Osama) bagi membangkitkan kebencian orang-orang US terhadap pejuang Islam dan seterusnya melabel Islam sebagai agama terrorist- Oh Osama- May U Burn in Hell!


Kita sekarang ni tak tahu sejauh mana kebenaran berita Osama mati ni. Bila aku dengar Warna Pagi IKIM pagi tadi, memang sebenarnya dah ramai umat Islam terpedaya dengan apa sahaja berita yang dibawa oleh Amerika. Memandangkan America adalah salah satu daripada kuasa besar dunia, tak dinafikan bahawa kepercayaan umat sejagat tentang isu dunia ini bergantung sebanyak 100% daripada sumber mereka. Jadi, tak peliklah kalau kita sedar yang kebanyakan berita-berita tersebut dah di'twist and turn' kan oleh diorang dulu sebelum disebarkan ke dalam mass media. 


Ada yang kata Barrack Obama dah bosan dengan agenda Bush yang tak habis-habis dengan issue Osama Laden-Osama Laden- aiyooo bosan bang. So Obama yang kebosanan ni telah mengambil tindakan drastik untuk menghentikan propaganda Bush ni dengan mewujudkan satu lagi propaganda beliau sendiri yang mengatakan Osama dah mati. 



osamabinladenmatidibunuhosamadied42 Kematian Osama Bin Laden Hanya Konspirasi US
Apa pendapat korang? Ada kemungkinan berita ni pun sekadar propaganda AS untuk menutup satu kes, kemudian buka satu kes atau peperangan terbaru (sekarang ni Libya). Biasalah Amerika, banyak muslihat yang dirancang dengan teliti. Kewujudan Osama Bin Laden pun mungkin hanya watak mainan pihak AS. Pic ni nampak sangat dah edit kankankann?

Kredit gambar kepada AdmiralHafiz.com



So, uolls renung-renungkan lah sendiri. Kita tak tahu bahawa kes kematian Osama ni hanyalah satu propaganda 'kecil' daripada US yang kononnya akan mencipta keamanan sejagat-. Tu kata Barrack Obama. Kita sendiri tak tahu, so you'll just wait and see lah ! :)

4 comments:

Syazmil Bin Saruddin said...

ni mungkin propaganda je kut. tambah2 lagi dengan peranan pihak media, habis komplot. huhu.

Elle Who? said...

hurmm...betul tu...

Ched said...

yg ni bosan la.. kes politik malaysia si anwar and najib tu lg laaaa booosann~ dtg je pilihanraya mcm2 kes timbul.. haihh

Elle Who? said...

haha...politic is boring!!! xD