Me & Him

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 10, 2011

Muktamad

Assalamualaikum wbt...


Apa khabar?
Kalau sihat Alhamdulillah...
Kalau tak, semoga cepat sembuh, InsyaALLAH..


Dah lama aku tak tulis tazkirah kat blog aku yang senduk ni
Aku pun tak tau la apa dah jadi dengan aku ni sebenarnya
Sekejap ke hulu, sekejap ke hilir, fikiran berkecamuk...
Kadang-kadang aku terfikir, betul ke aku ni on the right track sekarang ni?
Adakah aku ni berada dalam kategori baik ataupun yang sebaliknya?
Persoalan ni aku susah betul nak jawab...


Aku teringat bila aku tanya Kak Mariah (Semoga beliau cepat sembuh) pasal baik and buruk ni.
Kak Mariah cakap, "You define lah sendiri baik tu macam mana...buruk tu macam mana"
Betul jugak tu..
ada orang cakap, orang pakai tudung tu baik...budak sekolah agama ni bagus
tapi ada jugak orang lain yang kata disebaliknya...
Yelah..orang cakap lah..bukan diri kita sendiri yang kata...
Kita kan ada agama, ada adab, ada moral,
So sepatutnya kita sendiri lah faham yang kita ni sebenarnya baik ke tidak.


Tapi aku masih tak tau aku kat kategori mana
Sebab aku banyak buat dosa...banyak khilaf yang aku dah buat
Sesama manusia: keluarga, kawan-kawan
So, tak ada maknanya aku nak panggil diri aku ni baik..
bolehlah kalau aku cakap yang maybe aku ni kat golongan yang ok2 aje lah...takpun kat golongan yang tak berapa baik...


bila aku fikir-fikir balik, renung-renung balik
Banyak salah aku datang dari lidah aku sendiri.
Kadang-kadang kita tak perasan sewaktu kita berkata-kata tu, ada hati yang terasa...
Kita tak sengaja, tapi disebabkan kita cakap tak pandang kiri kanan, habis semua kecil hati dengan kita.


Memang susah nak jaga hati orang kan...
Kadang-kadang sampai hati kita sendiri yang terluka


Kalau sesiapa yang terbaca apa yang aku tulis ni
And ada terasa hati dengan aku, 
tanpa segan silu, aku benar-benar mohon maaf kat korang....
andaikata aku banyak lukakan hati korang..
aku tak sengaja...mintak maaf lagi sekali...dari hujung rambut sampai hujung kaki
melainkan kat someone yang aku tengah nak adakan jurang dengan dia sekarang ni,
anggaplah yang apa yang aku cuba lakukan ni demi yang terbaik..maaf...


Aku memang banyak cakap...
and ramai orang yang sakit hati dengan aku sebab mulut aku yang macam murai ni
Aku tahu yang tu
And aku rasa tu antara kelemahan aku yang susah untuk aku ubah...
Aku memang banyak kali pasang niat nak jadi diam aje, tak nak cakap banyak-banyak lagi dah
Tapi yelah..susah kan...
Tapi aku still cuba perlahan-lahan...
InsyaAllah doakanlah yang terbaik buat aku...


This entry is a reply from my mom's post. Thanks mum. :')


Shut up and Smile smile smile :)


"Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, berkatalah yang baik dan jika tidak, maka DIAMLAH" 
(Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)

-Silence is a medication for sorrow-

No comments: