Me & Him

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 26, 2012

Nenek...

Bila nenek dah takde..
Aku rase sepi sangat...
Bila nenek dah takde...
Aku sedih giler.....

Masa nenek ade..
Aku selalu cakap aku sibuk...
Masa nenek ade...
Aku kadang-kadang macam malas nak datang rumah die...

Sekarang nenek dah takde...
Kurang dah insan2 yang selalu buat aku gelak dengan lawak2 spontan..
Nak pujuk aku bile aku majowk dengan parents or abang aku...
Nak support aku...
Nak dengar keluh kesah kak esah aku
Nak nasihatkan aku...

Aku betul2 x sangka raya haritu raya last dengan nenek..
And aku ingat lagi..
Masa raya haritu...
Classmate aku yang duduk kat Besut tu nak kawen...
aku nak ikut sorang kawan lelaki (classmate) aku g kenduri kawen die...
Aku dah rancang dengan sorg member pompuan aku g sesama dengan kawan lelaki aku tu...
Pastu tup2 kawan pompuan aku tu tak jadi pergi sebab kawan lelaki tu nak bertolak malam2..
Tak manis la lelaki pompuan berdua..malam2 pulak tu..
Nenek denga je ummi kate aku nak g Besut...
straight marahkan aku...
nenek kate "Akak ni x takut ke keluar dengan lelaki?..kawan pun..kite org perempuan ade maruah diri.. lelaki ni lain..."
Masa tu memang la kecik ati dengan nenek...sebab kene marah...pastu kawan yang lelaki tu pon macam marah gak arr sebab aku cancel last2 minit..
Tapi nenek kate "Biar la die nak marah...janji ALLAH tak marah."
Aku pon sentappp...
Itu antara nasihat terakhir nenek..
sebab lepastu dah jarang jumpe..
aku dah sibuk nak balik U...

Nenek..
Rindulaaaa kat nenek...
Haritu malina seludup baju kurung nenek...
Ade lagi bau ketiak nenek...heheee gurau jewkkk...

Nenek...dah takde sape nak buat frasa-frasa kelakar lepas ni...
"Akak kacang panjang"
PESBOK! = facebook
POPIA= fobia
"Ahaaaaiiiiii.."= trademark nenek
Dak boab: Abang bob
Leptoap: laptop
Toam: Tom


NENEK....
MALINA RINDU NENEK!!!

Semoga nenek bahagia bersama orang-orang yang solehah di sana...
Malina tengok dah gambar nenek masa kafan..
Nenek cantik sangat ..tenang sangat wajah nenek...serba putih...nenek pon putih....
Even masa kali terakhir malina bawak nenek g klinik, ade sorang kakak ni cakap nenek cantikkk sangat...
Nenek memang cantik pon...kalah cucu-cucu dia...
Ada taik lalat manis...
Nenek cantik dan tak sombong...
Sayang sangat kat nenek.

Macam semalam dengar nenek gelak...
Banyaaaakkkk sangat kenangan dengan nenek...
Tengok wrestling dengan nenek....
Nenek...nenek...

sekarang ni semua orang masih suram...
bila jengah rumah nenek...hati ni sayu sangat...hiba giler
Tengok kat kain sejadah nenek..kitab nenek..
tuala alas kepala nenek...katil kesayangan nenek..
bunga...
semua ada kenangan dengan nenek..

Ya ALLAH...
Bahagiakanlah kehidupan Hajjah Saniah Kamat di sana...
Kau ampunilah segala dosa-dosanya..
Jadikanlah kubur nenek salah satu daripada taman-taman syurgaMu, ya Rabbul 'Izzati..
Amin...ya Rabbal 'Alamiiinnn...
Al-Fatihah untuk arwah nenek @ Saniah Kamat @ Mak Lang...



Last hari raya picture with nenek tercinta...
ALLAH lebih menyayangimu nek...
Lebiuu forever!!!

No comments: