Me & Him

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 13, 2010

Mood Bulan Ramadhan

Assalamualaikum wbt to all my dearest readers!


Mood: Nak share macam-macam dengan pembaca belog aku yang ku chenta nih..keh9


Ape kabau semua! Amacam hidup sekarang? Ok? Amacam puasa so far? Ade yang pose yang-yok pagi-pagi bukak periuk ke? haha
Aku Alhamdulillah sihat wal'afiat..begitu juga dengan puasa aku..harap-harap puasaku diterima Allah swt ... Amiin...






Mesti ramai yang pelik kan seorang blogger tegar macam aku ni dah lame tak update blog? Lagi-lagi sejak menjelangnya bulan Ramadhan Kareem ni...patutnye buatlah edisi bumper ke kan..cerite pasal zaman kanak-kanak aku bile time bulan puasa gini ke..takpun cerita pasal zaman-zaman aku ke'kantoi'an saat berpuasa ni...kantoi makan rambutan rumah Cik Som [haha macam korang kenal sape Cik Som] tapi haiiissshhh~ kalaulah boleh..and kalaulah aku ni sempat aje nak up-date blog..memang aku nak tulis and cerita semua pasal experience aku kala Ramadhan ni..lagi-lagi waktu kicik-kicik dulu..haha! Lagilah bila aku ni ade bermacam-macam cerite 'menarik' yang boleh dikongsi dengan semua pembaca baik yang mengenali aku ataupun tidak.


Tapi iyelah nak buat macam mana kan? Kita sibuk. Hari-hari sibuk. Penat lagi satu. Sibuk fikir pasal masalah negara gitu..ececehh..takdelah..aku bukannye sibuk pasal ape..susah sebenaunye aku nak explain kat sini so harap-harap dearest pembaca pahamlah ye...lagi-lagi bila aku ni macam dah malas sangat nak online-online Internet ni sebab bila time bulan Ramadhan ni, kadang-kadang ada jugak rasa bersalah bila kita boleh online berjam-jam tapi bila baca Quran satu page pun dah nak mengeluh sana sini..itulah manusia kan...tak habis-habis kufur nikmat..


Aku ni selalu rasa macam aku tak ready nak menghadapi segalanya ..what I mean 'segalanya' are; Assignments Sem 3 [walaupun takdelah membebankan sangat], MUET, Final Exam [eee..takutnye..], certain people kat IPBA ni...bulan Ramadhan...hmm..tak taulah banyak lagi kot...memang aku rasa rendah diri terhadap kebolehan diri aku sendiri untuk menghadapi semua pancaroba hidup dalam Sem 3 ni. Aku ni dahlah masih terumbang-ambing lagi. Takde dahan nak berpaut lah katekan. So, sincerely aku cakap kat sini, bila aku, Rina and Farah pasang azam untuk solat terawikh hari-hari berjemaah kat surau sepanjang Ramadhan ni, aku harap aku dapat laksanakannye dengan niat yang betul dan ikhlas...aku cakap terus-terang..aku suka duduk kat dalam surau IPBA ni..walaupun toilet diorang rosak dan busyuk sebab tuuuttttt [censored!] ..surau tu ada air-cond and paling penting aku rasa macam tenaannng aje bila aku masuk dalam surau tu..rasa macam takde masalah aje...bila aku pandang semua muka muslimat yang sembahyang dengan aku...diorang senyum..aku pun senyumlah balik..and waktu tu aku rasa macam aku ni baik aje...rasa aku ni diterima...rasa seronok..rasa ..rasa....macam-macamlah! Undescribable beyond words...


Diterima? Hey what do you mean by 'diterima'? Mesti ade yang fikir aku ni macam kena pulau aje kat sini kan? [Ya Rabbi..takdelah macamtu...jangan fikir bukan-bukan lorhh] maksud aku, orang sekeliling aku ni [means; friends and lecturer] aku dapat rasakan kadang-kadang macam they can accept me as who and what I am..tapi aku ni manusia biasa yang menghadapi paranoia yang agaklah melampau kan sometimes, so bila waktu-waktu paranoid tu datang serang aku, mulalah aku rasa macam aku ni kena reject..bila orang buat muka masam sikit kat aku, aku rasa kecik hati...aku rasa cam nak nangis macam budak tadika...rasa macam nak pergi jauh-jauh..rasa nak merajuk...ade jugak rasa cam nak kompang muka budak yang masam kat aku tu...[yelah macam aku ni tak pernah wat muka masam kat orang pulak kan?...itulah dinamakan paranoid..] and....rasa cam nak balik Melaka pun ade and pergi peluk kaki ummi and abi pun ada..hohoho..dahsyat kan aku ni?


Eh why am I telling you this? Entahlah..tiba-tiba rasa macam nak kongsi...tu yang aku tulis tu..haha!


Adusshh...apelagi aku nak cerita ye? Haa pasal ketidakadilan antara budak-budak TESL Secondary and Primary. Kepada mana-mana budak Primary yang baca entry ni, aku mintak sangat korang jangan kecik hati pasal kitorang tak pergi untuk sambutan MERDEKA 10 hari kat Putrajaya yang macam tuuuuuuuuuuuuuutttt tu. Aku paham bagaimana rasanya kena wat kerja Human Graphic tu yelah kitorang kan pergi waktu SIGMA dulu so tau jugaklah betapa azabnye kana pegang and angkat-angkat kertas beraneka warna; merah, putih, biru, kuning and then ikut arahan instructor perempuan yang tak habis-habis potpetpotpet macam murai tercabut bulu ketiak tu..haha. Pastu bila dah habis kerja boleh pulak instructor tu pergi karoeke lagu Isabella kat depan korang..uisshhh aku paham aku paham..kebengkakan hati yang melanda diri korang sekarang ni. Aku sendiri pun pelik kenapalah IPG je yang tak habis-habis kena terlibat dalam celebration ni. Kenapa tak panggil budak-budal Poly ke..IKBN ke..diorang free jugak kan? Lagi free daripada kami bebudak IPG nih..huh! tak paham langsung aku pasal hal ni. Dahlah! tutup kes..malas nak cerita lagi... kang ada yang jadi kontroversi pulak kan.. 


Hmm..banyak pulak aku mencecey kali ni kan? Biasanya aku just bagi-bagi tazkirah sokmo..tapi as a human being..aku rasa kadang-kadang aku patut jugak tulis serba-sedikit pasal life aku yang tengah tunggang langgang dilambung badai ni..tapi Alhamdulillah lah kan..sejak masuk bulan Ramadhan ni, aku rasa hidup aku ni teratur sikit kut daripada before. Tapi kepale otak aku still haywire..tak tahu lah kenapa dia jadik gitu. Memang dah ditakdirkan aku ni jadik macamni kot. haha! [dah mulalah tu nak merepek]


Lagi satu aku rasa aku tulis banyak kat blog kali ni sebab in reality, aku tak boleh cakap banyak-banyak disebabkan ulser kat mulut aku yang ugh! sangatlah sakit ye habang-habang and hakak-hakak sekalian! Rase macam nak koyakkan aje bibir aku ni. Dahlah orang tengah batuk lagi ni. Aisshh :(...Korang bayangkanlah aku boleh tak makan karipap kuih kesukaan aku tu time moreh tadi..ni semua sebab ulser ni lah! Masa bukak pose tadi  pun aku kulum-kulum aje murtabak kesayangan aku tu..sob sob sob..Tak taulah macam mana boleh kena ulser..maybe sebab kurang air ataupun sebab Malaysia ni hot sangat kot?hehe..banyak songeh lak aku ni. Ataupun sebab ALLAH tak bagi aku ngumpat@ cakap mende-mende lagha banyak-banyak dalam bulan puasa ni..hurmm..iye jugak ek? Mana lah tau...kita kenalah Husnul Zhan dengan ALLAH swt...He knows everything right from our past, present and also our future..Masya-Allah






Erk! Ade lagi ke yang sudi baca sampai sini ni? Hmm kalau ade aku memang appreciate lah sangat sebab at least ada jugak lah insan yang tengah care pasal hidup aku ni. Kalau takde aku tau my Emak [Pn Rusitah] still akan bace coretan tangan Malina ni kan mi kan? sayang ummi so much. Hehe [mulalah nak menggedik dengan ummi]. Yelah besok kan aku balik..waahh! seronoknye! seronoknye! Dapat jugak sahur and bukak poce dengan family walaupun kejap je pasal IPBA tak bagi cuti time Ramadhan ni. Tapi alhamdulillah IPBA tak zalim pergi block cuti raya aku. Aku dengar kita cuti raya 2 minggu? Betul ke? Betul ke? Kalau betul seronoknye..hehe


Dahlah! Makin lama aku tulis makin banyak pulak aku mengarut. Haha! Ok lah. aku nak pergi packing barang ni. Nanti kalau aku rajin aku tulis lagi ok?
Thank you for reading this entry.
I heart you guys! 


p/s: kalau dah bace tu komen la sikit. At least aku tau sape yang baca blog aku ni. Tegur-tegurlah sikit aku kat sini. Takdelah aku rasa macam orang tak kesah langsung pasal coretan aku kat sini. Takyahlah jadi SOMBONG sangat cakap 'aku baca blog ko..aku baca blog ko' ataupun 'tak komen pun kat blog aku' whatever lah..tapi diri sendiri langsung takmo komen kat ape yang aku tulis kat sini. Baca tapi takde mende nak komen..mana achi kalau macamtu kan? Baik takyah bace kan?[da start nak emo ni]. Ni just ape yang aku rasa lah kan..kalau nak terasa tu mintak maaflah banyak-banyak ye.



Ok lah malas nak membebel lagi
Assalamualaikum wbt








sabo je lah Leen...


6 comments:

Unknown said...

Alamak, sentap...
hahahahah


Bg pihak budak Secondary TESL, sy arap perkara ni xkan merenggangkan hubungan kita sesama budak TESL kt IPBA.

Selamat Menyambut Bulan Puasa Leen!Jgn puasa yang yok jer..hahah.. semoga selamat perjalanan balik Melaka esok.. huhu

Elle Who? said...

tq azham..hahau too k! selamat menjalani ibadah puasa... :)

trialtodelete said...

setuju ngn azham...

Elle Who? said...

THANK U RIZAL FOR COMMENTING

Madre Amor said...

malina ni kuat mencecey la...mencecey mencecey mencecey bujang lapok!

Elle Who? said...

hehehe...hmmm..ni mst ikot ummi ni..hehe