Me & Him

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 10, 2011

She's Spayed.

Assalamualaikum wbt to all !

Ape khabar? 
Semalam aku bawak kucing kesayangan aku, Tini, pergi vet untuk diMANDULkan. Dan dalam bahasa omputihnye, she got spayed yesterday.


Memula, aku memang gila-gila rasa tak perlu kot spay bagai ni kan tapi bila aku fikir balik, kos menyara kucing-kucing kat rumah ni macam dah makin meningkat aje sejak anak-anak Tini ni dah membesau kan, so aku and mak aku pun decide untuk buat jugak spay ni.


Kalau diikutkan kesian, memang la aku kesian ohhh nak spay kan dak Tini ni kan. Lagi-lagi aku tau yang dia ni merupakan seekor ibu (haha cam tak sesuai aje penjodoh bilangan ni) yang mithali and penyayang...


Tapi kalau nanti dah makin membiak-biak kucing-kucing kat rumah aku ni, larat ke aku nak menjaganya?...Kos perubatan diorang lagi. Makan minum, sakit pening (amboihhhh! Haha) everything lah kan. Semua tu bagi aku, perluuuu di ambil kira. Takkan bila kucing ni dah sakit, nak biaukan dia mati aje. I know some of you will say "Alah, kucing tu kan binatang JE. Bukan manusia pun, nak mati, biarlah aje dia mati." 


Tapi bagi aku, sekarang ni, situasinya, kucing itu kan berTUAN. Ape maknyanya kalau dia ada tuan tapi tuannya tak reti jaga kebajikan dia? Tak kisahlah dia binatang ke...bukan benda hidup ke. Tapi dia still kepunyaan kita. And I assume, bila dah nama kepunyaan tu, kira macam anugerah lah daripada Allah. So kalau tak jaga anugerah ni elok-elok, bukan ke kita ni same aje macam beruk dapat bunga? Aiyoooo....


Hahaha
Oklah enough talking..(panjang pulak bercelotehnye)..huhu
Jom kita tengok gambau budak kene spay nih ! :)


Ni masa makcik ni dalam kereta sebelum aku drive dia ke Vet Ayer Keroh

Nampak tak mata dia boolat aje. Tu tandanya dia takut....

Ha dah sampai pun Vet. Dah macam dalam hutan dah tempat dia padahal dalam bandar. Haha

Ok ni gambar lepas kena spay. Ummi belikan sangkar baru khas untuk budak ni. Tengok muke masyam aje...Kesian sebab Tini ni masih lalok from the morphine given by the vet.

Debab ni kira macam BFF lah dengan dak Tini ni. Sejak Tini balik (around 2.30pm), setia aje si Debab ni duduk temankan Tini. :)

Menyelit sikit gambau budak gemok ni,..Omeynye..omeynyee..

Ololololooo...cian Tini punya ovaries dah kena buang...

Some glucose untuk makcik ni... :D


Aku bertolak ke Vet dalam pukul 8 pagi sorang-sorang sebab Ummi pergi kerja. 
And aku dapat temankan dak Tini ni masa Vet tu injectkan anaesthetic ke badan dia aje.
Pastu bila dia dah lalok, aku pon blah sebab Vet tu kata boleh ambil dia balik petang dalam pukul 2.30pm.
Ummi tanya, "Nape tak pergi tengok aje operation dia?" Hahahaa


Aku kate "Sebab Malina tak berani. Kesian...cukuplah tengok kat youtube how does cat being neutered. Tu pon aku dah macam kesian aje". Haha- sucha chicken lah mehh.


Nilah dia video yang aku tengok tu. Tak mo lah tengok yang live punya. Takut wooh ! Haha


Haaa..yang ni cubaan 123 first time upload through blogspot. Haha ni video Tini just right after she got spayed. Still lookin groggy lah this gal. Tapi sekarang Alhamdulillah dah ok. :)

Ok ni aje update kali ni. Till then. 
Wassalam ! ;)

6 comments:

Diba you missed said...

bape lame perintah berkurung beliau ni? dah kuar sangkar? hehe comeeelll gilak!

Madre Amor said...

hamboi, kak! lezernye molott!!!suke2 je kata klinik Veterinar tu macam dlm hutan ek??

Elle Who? said...

Dibah I missed= thanks nok!!!...2 weeks la babe...haha..kesian dia..tadi mak ak kasik can dia keluar sangkar kejap, komain stretching lagi dia...yelah sgkar kan sempit...hehe..

Elle Who? said...

Ummi- Hahaha !!! Ooopppsss..lupa pulak ummi I pernah kerje situ...tersengaja pulak kite kutok...hehehe

Minty Mint said...

ongkosnya berapa bu? hehehe

Elle Who? said...

Minty Mint: Hehe..memandangkan ak buat kat vet kerajaan, RM60 ..tapi kalu buat kat swasta punye, lebih kurang RM125 ohh...mahal..bek g kat vet krajaan je...same je operation dia.. :D