Me & Him

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 14, 2012

Knitting yang Hazab tapi BEST

Assalamualaikum wbt uolls!!

first of all, mak nak mintak mahap kat uolls semua sebab dah lama tak update belog.
bukan ape... mak busy mengait baju untuk laki mak ni..
oops lupe plak kann mak blom berlaki lagi..hohohooho
so mak mengait untuk diri mak sendiri la nampaknyee...


amende yang aku merepek memalam ney.??
tapi betul la. the truth is, i am SO INTO THIS KNITTING STUFF RIGHT NOW.
I'M OBSESS WITH IT.
ENCHANTED- full stop!


aku tak tau kenapa aku start belajau knitting ni.
maybe sebab aku suka tengok orang knit kat youtube and aku rasa, WHY DON'T I GIVE THIS BABY A TRY. and at the same time, ME SO BORED kann. haha. and lagi satu sebab ialah, ade 2 buku benang kait yang dah duduk berlapuk dalam kotak, so i take the chance untuk memanfaatkannya gitteww.


and then mulalah aku men-download video2 knitting for beginner and viola! AKHIRNYAA (kak nita sarawak) aku berjaya jugak menjadi knitter yang hebak! (feeling nak mampos ni)


k ah malas nak mencecey pepanjang sebab makin banyak aku tulis makin mengarut. so mari tengok gambau pulak!!!


ni masa aku first time belajar knitting and this is my first project..dalam 2 minggu lepas la. ok fine! i knit using a satay stick, so what? haha dun judge me. :p

ko mampeww knitting di tikar sejadah uolls? haha. memang kaler die agak terang  jugak lah and i was planning to make a muffler with this yarn but unfortunately, i am short of it.

last2 jadi begini la sebab tak cukup yarn kan. project nak buat muffler tak tercapai . yelah dua ketul pon masih tak cukup lagi hokayy? aku tak tau nak watpe dengan kain ni. abi kata boleh buat alas pinggan. ummi kate pulak, boleh buat mini sejadah gitteww.. xD


my first knitting product. :)
kemas tak? kemas tak?? haha

Lepas tu jeng3! aku pon teros ajak abi pergi beli yarn banyak2 sebab nanti cukup la nak buat muffler. ummi geleng kepala. yelah dah nak balik upm barulah sibuk nak knitting bagai ni kaannn..

haha. this is my 2nd project: stripe muffler. (purple and pink) haha princessey sangat kan. tapi tulah. i just wanna give it a try. and tetibe ade pulak mak alien kacau aku knitting kan. 

tengok tu alien ni. batak tengok yarns. dua2 dia kepul. Haishhh (*-*)


haha so that's it.
believe it or not aku knitting setakat ni hanya pakai BATANG SATAY aje uolss...haha. 
untuk kemaskan pon pakai acne picker jek..ko hado?? yelah tak beli lagi crotchet hook.
ni baru aje aku tempah online beli knitting set ni kat Da' Knit.
harap2 sampai la dalam minggu ni, pleaassee!!
yelah bak kata org tua2...di mana ade kemahuan, di situ ade jalan kann..


lagi satu peribahasa melayu yang aku suka dan sudah boleh aku applikasikan sekarang ialah:
SEHARI SELEMBAR BENANG, LAMA-LAMA JADI KAIN.

now i understand why our ancestors are very smart in making proverbs. it's because during their time, there's no machine. everything achieved through great efforts and hard work that requires billions of skills. and knitting is just one of the skills:)
and i'm very proud to learn it. :))


oklah..thanks for reading!
wassalam.  


5 comments:

Unknown said...

Haha, mcm dlm filem2 Inggeris dolu-dolu....main mengait-ngait buat baju kt anak-anak...kalau kau rajin boleh buat perniagaan tau!

Zya Amalis said...

wow...pandai mengait..untung laa laki ko...pandai masak, pandai mengait...agak2x brp hantaran ko..nk masuk meminang lin...hahaha

Elle Who? said...

azham: hahaha kheenn~ ni dah terinfluence dar mat salleh kat youtube tu lah rajin buat knitting tutorial. amboi sampai berniaga..ak belum terfikir lagi untuk ke situ..hehe buat pun sebab nak isi masa senggang aje wehh.. :p

acik: haha.alah ramai aje yang lagi pandai buat kerje2 camni dari aku. i might be good at certain things and might be very bad at certain things. sape2 laki nak kat aku kene terime aku seadenyelah gitteww..ceewaaahhh! haha

NARUMI ISOZAKI said...

fuyooo... kau boleh bukak bisnes ni wey! ahaha... =D

Elle Who? said...

zati: haha bisnes ape? xD