Me & Him

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 8, 2012

Western Food Gone Wrong

ASSALAMUALAIKUM WBT UOLLS~

haha~
hahaha~
hahahahaha~
ok..aku tak gelakkan ko..
tapi gelakkan diri aku sendiri.
harini aku try nak masak lasagna.
yelah, all the girls of my age kan bukan main lorat and kecah kat belog masing2 nak buat lasagna la whatevahh
so aku yang perut jawe ni pon g la try buat mendealah lasagna ney.
so inilah dia hasilnya:


TARA!!! hodoh kan lasagna aku??

after i have the first bite of this 
i feel sooo disappointed..you know why??
bukan tak sedap...sedap..TAPI KANN...
.
.
.
.
APESAL LASAGNA AKU RASA MACAM KUEY TEOW GORENG JEK AHHH??
seriously...memang rasa die macam kuey teow with just a lil bit of adjustment ..sebab dah letak mozarella and mayonnaise and parsley bagai kan...and you know what?? 

aku yang perut melayu ni lebih prefer makan kuey teow goreng dari makan lasagna.
hahahahaa
pastu kan..
malam tadi aku try buat chocolate cheesecake.
and at the same time mak aku pergi rebus keladi telur.
ko tau, waktu tu aku lebih terliur nak makan keladi tu daripada cheesecake yg aku buat.
and lagi satu yang tak syoknye buat choc cheesecake ni.
AKU TAKDE THAT EFFING SPRINGFORM CAKE TIN- mende ni kire macam very necessary la kalau nak wat cheesecake so cheesecake yang dah baked and lembik tu tak melekat.
nihaa cake tin yang dinding dia boleh bukak tutup adjust semua..

and aku takde, so aku men hentam pakai loyang biasa jek
and this is the result of my cheesecake :-

one word to describe this: HORRENDOUS :-l
but it still tastes nice..lol (taknak kalah gak)

tak chare uollss..tak chare...

pastu aku yang disappointed terus ratah keladi telur yang maka aku dah rebus tu. tensi mek tensi...
and y'all know what? it tastes like heaven... :)

memang sah la aku perut jawe.
hahahaha
then korang tahu apa yang aku buat dengan lasagna tu?

TARRAAA~ aku sanggup g goreng nasik goreng and makan bersama-sama dengan lasagna ni...
huhu

moral of the story: kalau dah memang dasar perut jawa@melayu, janganlah asyik feeling nak makan western aje kan..nak makan boleh jek adjust la sikit jadi macam masakan melayu...tapi kalau dah adjust, tak bolehla ko panggil masakan tu western food lagi..sebab ko dah adjust ikut citerasa org melayu...macam aku, adjst punye adjust..lasagna aku dah rasa macam kuey teow....haha...ALAH~last2 ko duduk rumah, makan tempe cicah kicap depan TV jugak kheennnn...so malas nak cakap pepanjang, masakla ikut citerasa korang...haha

p/s: orang jawa jangan mare..kalau ko suka makan western tu sukeati korang la..aku sorang aje jowo yang pong sikit...hahaha

wassalam :p

5 comments:

Zya Amalis said...

hahaha....perut aku pun perut melayu...mula2x best laa msk western, lame2x cari gak nasik...

p/s: aku ade special entry tuk ko..wait n see...x smpt nk update...

Elle Who? said...

hahahaa~ okehhh...i'm waiting..

Madre Amor said...

elok juga mencuba...gd n expensive experience. Tak terbuang pun kan? sbb semua benda alah tu masih boleh dimakan walaupun rasanya agak pelik..hehe

NARUMI ISOZAKI said...

mmg melayu sgt lasagna kau! haha.. =D

Elle Who? said...

ummi: hehe...hope umi taks serik jadi tukang rasa masakan malina...haha xoxo

zati: haruslaa nok..melayu with a lil tinge of javanese ...lol