Me & Him

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 5, 2012

Nisfu Syaaban

Assalamualaikum wbt to all my beloved readers!

Malam ni malam nisfu syaaban kankaan? korang da bace yassin 3x belom? aku, maghrib-maghrib lagi ummi dah duk tolong ingatkan "jangan lupe bace yassin kak!" haha. Alhamdulillah ingat jek mi..

So tadi, aku lupe ape niat untuk ketiga2 yassin ittew so aku google2 la sikit. bukan tak tau tapi terlupe nak set niat ape. korang tau x nak set niat ape mase bace yassin 3x tu? kalau tak tau moh ambo nak oyak sikit...


  1. Bacaan yassin yang pertama digalakkan kite berniat semoga Allah panjangkan umur kite supaya kite boley tambah lagi ibadah2 kite yang tak cukup2 tu..ganti mane yang tertinggal2 tu..
  2. Bacaan yassin yang kedua pulak digalakkan kite berniat untuk dimurahkan rezeki kite dan tetapkanlah rezeki kite tu datang daripada sumber2 yang halalan thoyyiba sahaje..
  3. Manakala, bacaan yang laaasstt sekali iaitu yang ketiga digalakkan kite meminta agar Allah tetapkan iman kite sampai kite dapat hembuskan nafas kite yang terakhir. Semoga kite semua dapat mati dalam imaannn...insyaAllah..
Ada paham anak2 muriddd?

Oklah..aku actually x berĂ pa nak selesa tulis panjang2 sebab sekarang ni ak update pakai hp aje..tulisan makkk aiii punye kicik susah butul saya mau lihat..haha..memandangkan teringat sebelum mate ni nak terlelap..just terlintas pulak nak share pasal amalan2 nisfu syaaban ni..

Jadi, aku harap kite semua dapat isi halaman buku amalan baru kite ni dengan amalan2 yang diberikan ganjaran pahala di sisiNya..insyaAllah..dan semoga hati kita tidaklah melaksanakan kebaikan atas sebab mahu riak dan 'ujub sesama kite sendiri..

Selamat beramal di malam Nisfu Syaaban! ;)

No comments: