Me & Him

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 24, 2012

Iftar Kami Puasa ke-4

Assalamualaikum wbt semua!

Kabare?
Apa macam puasa anda-anda semua hari ini? Penuh? Ke lompang-lompang?
Aku Alhamdulillah..penuh...belum 'beraye' lagi. Hohoho.
Aku bersyukur gila-gila ke hadrat Illahi sebab selama 4 hari berpuasa ni, aku berjaya masak juadah berbuka every day. Jadik chef kat rumah yang tak bergaji tapi insyaAllah dapat pahale..Aminn... Asalkan niat hati ikhlas nak kasi orang kenyang kannnn.


So harini aku terrrrajin buat dessert sekali.
Biasanya aku masak kampong-kampong jek. Kari, sambal belachan, sup, asam pedas- and without any special savoury dessert sebab malas khennn.
Tapi...tapi..harini Alhamdulillah..segalanya dipermudahkan Allah...even aku terkontang-kanting sorang-sorang aje kat dapur tadi, aku berjaya siapkan juadah berbuka puasa yang delish (puji diri sendiri nihh)
Yelah...penat woohhhh masak sorang-sorang tapi I'm glad that I managed to finish em.
so nilah dia juadah iftar kami hari ini.


Menu:
- Sambal udang tumis petai (cam bese, petai's my favourite :P)
- Telur dadar
- Chocolate Fudge Cake

Setakat ni aku belum masih pernah lagi jejak kaki ke bazaar.
And aku berazam taknak pergi punnnn..
So oklah.
Selamat berpuasa yang ke-5 uolls!
Wassalam. :)


No comments: