Me & Him

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 1, 2011

Ummi, Malina Susah Hati...

Assalamualaikum wbt to all my beloved readers...

Aku tak tau lah apa sebenarnya yang aku rasa sekarang....
Sedih, terkilan, tak menentu...rasa bersalah....
Resah....
Sebenarnya, memang baaaanyak sangat faktor yang mendorong aku rasa sebegini...
Orang nampak aku happy tapi sebenarnya hati ni tak keruan
Tak tau apa sebenarnya motif aku duduk kat depan laptop tanpa menulis akan apa sebenarnya yang aku pendamkan....
Ya ALLAH, Ya Rabbi....adakah ini disebabkan bebanan dosa-dosaku yang tidak terhitung banyaknya?....
Ampunkanlah aku ya Rabbi....

Nukilan ini sebenarnya khas untuk ibuku tersayang, Puan Rusitah @ Ummi....

Ummi...
Sejak dua-menjak ni, hati Malina tak menentu....
Malina risau sangat-sangat....
Rasa tak sedap hati....
Rasa risau tak memasal...
Mimpi pelik-pelik....
Malina takut....

Ummi....
Bila baca entri baru ummi, Malina rasa terkejut sangat...
Rasa terkilan sangat...
Rasa gerun 
bila tayar kereta ummi meletup....
Patutlah hati Malina tak tenteram sehari dua ni...
Ummi yang Malina sayang sedang mengalami dugaan....

Ummi....
Malina faham bebanan tugas ummi yang banyak...
Ummi lah ibu, Ummilah isteri...ummi lah pekerja..ummilah kawan...ummilah penghibur..
Ummilah SEGALANYA....
Malina cuba nak hargai dan menilai semua jasa dan pengorbanan ummi yang tak akan dapat Malina balas hingga ke akhir hayat...
Malina sayangkan Ummi sangat-sangat...
Ummilah cahaya dikala Malina berada dalam kegelapan...

Ummi...
Maafkan Malina kalau Malina ada buat ummi susah hati...
Malina cuba nak jadi anak perempuan yang terbaik khas buat Ummi dan Abi....
Malina tak tenteram sangat sekarang ni....
Nampak gembira di mata kasar rakan-rakan...tapi jiwa Malina kelam
Sepi....
Rasa nak menangis selalu....
Rindu...tapi tak tahu apa yang Malina rindukan...Bercampur-baur....
Terutama sekali rasa rindu nak berdamping dengan ummi macam biasa di rumah....
Malina tahu yang ummi pun mesti rindukan malina jugak kan...

Ummi....
maafkan malina sekali lagi jika nukilan ini terlalu mengusik emosi....
tapi inilah yang malina rasa dari dalam...
yang tak pernah malina cuba luahkan dalam bentuk ayat dan perkataan...
Memang Malina ni anak yang degil....tak reti bahasa....ummi tak bagi buat, itulah yang Malina buat...
Malina tau Malina selalu buat ummi susah hati....
Maafkan Malina, mi....

Ummi...
Adakah anakmu ini terlalu manja?
Adakah Malina tidak reti berdikari lagi?
Malina tak tahu sampai bila jiwa ni akan kosong macam ni....
Malina tak tahu apa sebenarnya hala tuju Malina kelak...
Memang lah akan menjadi cikgu...
Tapi bagaimanakah perangai Malina...sikap Malina....
Adakah anakmu ini terlalu susah untuk dikawal?

Ummi....malina susah hati sangat....
Hanya doa yang mampu Malina titipkan 
Semoga ALLAH kurniakan kebahagiaan dan ketenangan dalam hidup Malina...
dalam hidup ummi dan abi...
Dalam hidup abang long and adik...
Malina risau akan masa depan Malina sebenarnya....

Malina cuma mengharapkan ganjaran besar daripada ALLAH Taala
Khas untuk Ummi dan Abi yang Malina sayang....
Semoga nikmat syurga firdausi yang abadi dikurniakan buat kalian...
Cukuplah dapat melihat ummi dan abi gembira...
Hati Malina pun mungkin akan tenang...

Mungkin ummi fikir, apa sebanarnya yang anak aku melalut ni?
Tapi inilah yang Malina nak cakap kat ummi....
Malina risau...tak tenteram....
Malina tak ada kawan baik dan rapat seperti Ummi....
Ummilah teman terbaik yang ALLAH telah kurniakan buat Malina....
dan Malina akan sedaya upaya terus menghargai kurniaan ini..

Ummi....Malina sayaanng sangat kat ummi....
Jangan sesekali terlintas dalam fikiran yang anak ummi tak hirau dan tak risau pasal ummi dan abi...
Sebab setiap langkah perbuatan Malina di sini...
Sentiasa dituruti dengan nama ALLAH...dan juga
ingatan terhadap nasihat Ummi dan Abi....

I love you both more than anything that I have in this world...
Without you, I am A NOBODY.....

Ikhlas dari anakmu...Amalina Binti Sulaiman....

2 comments:

Madre Amor said...

Istighfar banyak2, bersalawat dan ingat Allah setiap masa. Tak ada apa2 yg perlu dirisaukan kalau kita taat kpdNya.

Amalina Sulaiman said...

hehehe...thank you mum..take care.... :) love ya!