Me & Him

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 12, 2010

Morning Laugh xD

Assalamualaikum wbt to all my gorgeous readers!


Halu Halu Halu Semua!
Haha! Dah dua hari aku tak membelog yek?
Amacam rindu tak kat aku? Hihi
Bukan ape lah, aku kat rumah nenek ni mana ade masa nak membelog..
Masa aku habis diluangkan bermanje dengan nenekku aje [weeeee....ummi jangan jealous kehh..hehe]
Hohoho


Takde benda nak cerita pasal diriku ini ...[ececehhh ade banyak je tapi malas nak tulis]
Hari yang baik mestilah bermula dengan perkara yang baik-baik dulu kan?
Misalan, sembahyang subuh ....
Baca Quran...
Ni pembaca aku yang Muslim ni dah sembahyang Subuh ke belum ni?
Jangan tinggal sembahyang ok sebab sembahyang itu tiang agama..
Kalau tak sembahyang, kita ibarat meruntuhkan tiang agama kita sendiri tau...
Jadi pasal sembahyang kan...
adalah seorang hamba Allah ni bagi email kelakar kat aku lagi.
Rajin betul dia send email-email menginsoofffkan kat aku yang tak berapa nak insooff lagi ni kan...
Tapi kali ni email tu agak lawak lah
Ok malas nak tulis panjang-panjang....
Happy Reading! :)



Arakian, di sebuah kampung ada 3 orang remaja yang suka melepak. Sorang tu nama dia Meon, sorang tu Doga dan sorang lagi Samat. Aktiviti seharian depa ni telah menyebabkan tok imam kat kampung diorang ni tak senang duduk. Pada satu hari tok imam tu datanglah dengan niat nak tarbiyah depa ni.

Maka berlakulah beberapa insiden cabar-mencabar. Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nanti.

Si "Meon" pun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nanti kami buktikan yang kami bukan la jahil sangat seperti yang disangkakan" .

Maka apabila hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu ke surau.

Tok imam pun suruh "Meon" azan. Tanpa berlengah terus je "Meon" azan, 

"Allah Ta'ala... Allah Ta'ala...". 


Dengan segera tok imam merampas mikrofon daripada "Meon"dan menyuruh Tok Bilal azan semula. Terserlahlah kejahilan Meon.

Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratul ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali tak khusyuk, angkat 2 kali pun tak khusyuk-khusyuk jugak lagi...

Masuk je kali ketiga, Dogo panggil tok imam. "Tok,tok duduk kat belakang, biar saya jadi imam." 

Tok imam pun akur lalu undur le ke belakang.

Dogo pun angkat le takbiratul ihram. "Allahu akbar!" Maka para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram dan memulakan solat. 



Tiba-tiba je si Dogo bongok ni pusing ke belakang dan berkata, 
"Aaa, tengok! Sekali jee tokkkk!!"


Lalu batallah solat Dogo. Jemaah yang lain pun ikut berenti sambil ketawa terbahak-bahak.

Tok imam pun mintak pulak la si Samat jadi imam. Si Samat pun terus ke depan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dengan wirid-wiridnya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Samat niii...

Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Samat ni... Tapi dengan bongkaknye si Samat berkata,

"Hehee, itu belum ambil wuduk lagi tu. Kalau tak, lagi dassat aku semayang. Heheee..."
mengucap panjang Tok imam....... nasib baik takde sakit jantung... sekian... :)

jangan main-main dalam solat ye.. solat tu tiang agama.. kalau rumah takde tiang camane la???? fikirkan...



Haha! Samdol betul kan 3 mangkoks ayons tuh?
Haha...cerita ni telah berjaya membuatkan aku mengilai-ngilai macam Pontianak Harum Sundel Malam gelak ayu sensorang depan laptop..kah kah kah! 
Hahaha! Lawak-lawak aje rakyat Malaysia ni xD


Kelakau betul lah si Penghantar email ni...
Kepada si Penghantar; kalau anda terbaca entry ini, saya nak mengucapkan terima kasih banyak-banyaklah ye? You made my day! Haha :)


Oklah uollss..aku nak pergi mentong-mentong ni
Dadaaa...see you in the next entry!
Wassalam :)

2 comments:

iqapika said...

apekah ini.. kurg mengerti..

Amalina Sulaiman said...

hahahahaha!!!! ni citer lawak lah ngeng....awrd ko kat atas uh...bukan ini..lol xD